Conversation Pieces
project name

Conversation Pieces

Magdalena Reiter

description
  • Client:

    Magdalena Reiter

KOREOGRAFKINJA
Magdalena Reiter

PLESAČICE
Ana Vnučec, Dina Ekštajn,
Martina Tomić, Ana Mrak,
Ida Jolić i Una Štalcar Furač

DRAMATURGINJA
Vedrana Klepica

SKLADATELJI
Nenad i Alen Sinkauz

OBLIKOVATELJ SVJETLA
Marino Frankola

KOSTIMOGRAFKINJA
Ana Savić Gecan

SCENOGRAF
Andrej Rutaj

ASISTENTICA KOREOGRAFKINJE
Lada Petrovski Ternovšek

FOTOGRAFIJA I VIDEO
Neven Petrović

ODNOSI S JAVNOŠĆU
Nina Kunek

PRODUKCIJA
Studio za suvremeni ples u koprodukciji sa Zavodom Mirabelka i Zagrebačkim plesnim centrom u sklopu rezidencijalnog programa ZPC-a 2019.

UMJETNIČKA VODITELJICA
Bosiljka Vujović-Mažuran

PRODUCENT
Branko Banković

PARTNERI
Zavod Bunker / Ljubljana, Dance Week Festival / HIPP

PRETPREMIJERA
Preview 04.06.2019. ZPC

PREMIJERA
Premiere 05.06.2019. ZPC

Predstava je realizirana sredstvima Gradskog ureda za kulturu Grada Zagreba, Ministarstva kulture Republike Hrvatske i Grada Ljubljane.

 

O PREDSTAVI

Standing off to one side. Seeing only the world in fragments, there won’t be any other one. Moments, crumbs, fleeting configurations – no sooner have they come into existence than they fall to pieces. Life? There’s no such thing; I see lines, planes and bodies, and their transformations in time.
Olga Tokarczuk, Bieguni (FlightS)

John Berger rekao je da je način na koji gledamo umjetničko djelo uvjetovan nizom pretpostavki: idejom ljepote, istine, civilizacije, forme, statusa i ukusa.
U tom kontekstu materija suvremenog plesa još je krhkija, teže dohvatljiva i shvatljiva, osobito ako njezin sadržajni repozitorij ne dolazi iz deskriptivnog, unaprijed izmaštanog okvira kojem se tijelo prilagođava, nego samo tijelo otvara svoj vlastiti prostor interpretativnosti.

Magdalena Reiter zato simbolično naziva svoj novi komad Conversation pieces, ne definirajući silnice razgovora na koje misli – bilo da su između koreografa i plesačica ili plesačica i publike. Njezin su primarni interes sama (ženska) tijela i njihovi plesni monolozi, njihovo iscrpljivanje i ograničenja s kojima se susreću – pozicioniranje jednog nasuprot drugog, definiranje jednog izoliranog tijela unutar grupe tijela te unutar samog prostora i vremena.
Ali još važnije od toga, konstelacije unutar njezina koreografskog jezika kreiraju vizualne reference vizija ženskog tijela koje uvijek izmiču potpunom interpretativnom zakucavanju. One crpe iz kolektivne memorije povijesti umjetnosti, osobito kiparstva, o fizičkoj kompleksnosti i rafiniranosti, ali se prebrzo dezintegriraju, završavaju točno kada očekujemo da će se razviti. One provociraju svojom fluidnošću i iznevjerenim očekivanjima kako se žensko tijelo kreće i ponaša na pozornici. Pristup tijelu postaje gotovo laboratorijski, anatomski, sveden na najosnovnije elemente – pokret koji na trenutak upućuje na senzualnost postaje dezintegracija ženskog kostura, mesa i kože, tijela na sceni često funkcioniraju bez jednog ekstremiteta, koji je sakriven ili onemogućen, istodobno duhovit i bolan, fluidni pokreti bivaju blokirani svojom vlastitom zasićenošću i repeticijom. Prostor koji se otvara u procijepima kritika je načina na koji percipiramo žensko tijelo na sceni, ali i samoprismotre, svjesnosti da nas se promatra i što proizvodimo svjesni te prismotre. Taj prostor koji se otvara u destrukciji, analizi i redefiniranju nesavršenog i neočekivanog tijela prostor je transformacije razumijevanja, prepušten imaginaciji svakog pojedinog promatrača.
Vedrana Klepica

O AUTORICI

Magdalena Reiter poljska je koreografkinja, plesačica i pedagoginja koja živi i radi u Sloveniji. Završila je studij na Nacionalnoj baletnoj školi u Gdanjsku i školi suvremenog plesa P.A.R.T.S. u Bruxellesu. Napravila je više od 15 koreografija, neovisnih produkcija i naručenih djela, za poljsko plesno kazalište – Poznanjski balet, Bodhi Project – plesni ansambl u okviru SEAD-a, teatar Anton Podbevšek, Plesnu izbu Maribor. Nagrađena je nagradom međunarodnog žirija za najbolju izvedbu na drugom Slovenskom plesnom festivalu, nagradom za najbolju izvedbu na osmom Teatarfestu u Sarajevu. Njezin rad predstavljen je u više europskih zemalja.

Kao koreografkinja surađivala je na dramskim predstavama (s Matejom Koležnik, De Tijdom, Janezom Burgerom, Matjažem Bergerom itd.) i opernim produkcijama (za Flamansku operu s Joachimom Brackxom, Ukleti Holandez u Cankarjevom domu) te radila kao savjetnica za pokret u filmovima (Tiha sonata i Ivan Janeza Burgera).

Nastupa u vlastitim koreografskim djelima te djelima drugih koreografa i redatelja (Dada von Bzdülöw, Johanne Saunier, Mateja Bučar, Matjaž Farič, Matjaž Berger itd.). Vodi radionice i satove te mentorira. Kao pedagoginja radila je u Sloveniji, Austriji (SEAD), Francuskoj, Poljskoj, Belgiji, Hrvatskoj itd. Osnivačica je i umjetnička direktorica VIBRE – Međunarodne ljetne plesne radionice u Ljubljani i Zavoda Mirabelka.

 

CONVERSATION PIECES   ✧   MAGDALENA REITER   ✧   photo© : NEVEN PETROVIĆ

CONVERSATION PIECES   ✧   MAGDALENA REITER   ✧   photo© : NEVEN PETROVIĆ

CONVERSATION PIECES   ✧   MAGDALENA REITER   ✧   photo© : NEVEN PETROVIĆ

CONVERSATION PIECES   ✧   MAGDALENA REITER   ✧   photo© : NEVEN PETROVIĆ

CONVERSATION PIECES   ✧   MAGDALENA REITER   ✧   photo© : NEVEN PETROVIĆ

CONVERSATION PIECES   ✧   MAGDALENA REITER   ✧   photo© : NEVEN PETROVIĆ