Djevojke u ljetnim haljinama volim
project name

Djevojke u ljetnim haljinama volim

Petra Hrašćanec / Saša Božić

description
  • Client:

    Petra Hrašćanec / Saša Božić

KOREOGRAFIJA
Petra Hrašćanec

DRAMATURGIJA
Saša Božić

U SURADNJI S PLESAČICAMA
Filipa Bavčević, Koraljka Begović,
Dina Ekštajn, Ida Jolić, Martina Tomić,
Nastja Štefanić, Ana Vnučec

KOSTIMOGRAFIJA I SCENOGRAFIJA
Ana Savić-Gecan

GLAZBA
Alen i Nenad Sinkauz

AUDIO IZVEDBA
Bosiljka Vujović-Mažuran

DIZAJN SVJETLA
Aleksandar Čavlek

ASISTENTICA KOSTIMOGRAFKINJE
Mirjam Krajina

ASISTENTICA KOREOGRAFKINJE
Ana Mrak

DIZAJN PLAKATA I KNJIŽICE
Ana Savić-Gecan

FOTOGRAFIJA
Ivica Ivčević

VIDEO PROMOSara Moritz

PRODUKCIJA
Studio za suvremeni ples, HIPP-Tsp

UMJETNIČKA VODITELJICA
Bosiljka Vujović-Mažuran

PRODUCENT
Branko Banković

PRIJEVOD
Mirna Herman Baletić

ODNOSI S JAVNOŠĆU
Andrea Remetin

PREMIJERA
27.05.2017. u sklopu festivala Tjedan suvremenog plesa

ZAHVALE
Miodrag Glasnović, Mirna Herman Baletić, Ivana Gulin, Zoran Stojaković, Darko Rundek, Srđan Sacher, ZKM

Projekt je realiziran sredstvima Gradskog ureda za kulturu Grada Zagreba i Ministarstva kulture Republike Hrvatske

 

O PREDSTAVI
Zagreb, 1981. Novi val osjeti se u zraku, liberalne ideje struje brže, a cijeli grad trese groznica stihova pjesme Moja prva ljubav Srđana Sachera. Video spot za istoimenu pjesmu prikazuje mlade plesačice, članice Studija za suvremeni ples, najstarijeg hrvatskog suvremeno plesnog ansambla, kako bezbrižno plešu u susret ljetnom danu. Među njima je I Bosiljka Vujović, jedna od mlađih članica ansambla.

Zagreb 2017. Urušene fasade centra grada oslikavaju poraz ideja o boljem, građanskom društvu. U sjeni još jednih lokalnih i nacionalnih izbora događa se posvemašnje urušavanje nezavisne umjetničke scene koja tavori na marginama društvenog utjecaja. Bosiljka Vujović-Mažuran u međuvremenu postala je voditeljica Studija za suvremeni ples. Neke druge djevojke u ljetnim haljinama prolaze gradom.

pročitaj više...
Stih poznate pjesme grupe Haustor iz zlatnih 80-tih godina, inspiracija je za novi projekt Petre Hrašćanec i Saše Božića, koji se bavi istraživanjem povijesnog naslijeđa, memorijskih praksi i scenskih rekonstrukcija plesnih biografija plesača u kontekstu zagrebačke i hrvatske plesne scene.

Za svoju temu uzima biografiju trenutne voditeljice SSP-a, Bosiljke Vujović-Mažuran, čiji je plesački rad posljednjih 40 godina obilježio hrvatsku plesnu scenu. No, intimna biografija plesačice samo je okidač za analizu stanja hrvatskog plesa danas, modela kulturne politike koji ples i plesne umjetnike svode na puko preživljavanje i vječito čekanje uspostave profesionalnih uvjeta i mogućnosti da se ples uopće dogodi.
Predstava se uspostavlja kao meditacija o trajanju u plesu, ali i kao istraživanje o dispozitivima plesa i razvoju plesa u zadnjih 30 godina. Gdje on sve obitava: na sceni, galeriji, u video-radovima, tv nastupima, na ulici, napuštenim tvorničkim halama i u kojim sve formatima biva percipiran od strane gledatelja: većinom kao ornament, a ne kao propulzivni suvremeni medij.

Sedam plesačica izvodi različite koreografije koje postavljaju pitanje kome je ples upućen, kako se prakticira i za koga nastaje. Istovremeno, na sceni su prezentirani zvučni zapisi u kojima se raspravlja karijera Bosiljke Vujović- Mažuran te se, osim činjenica iz njezine karijere, mašta o mogućim potencijalima razvoja plesa u Zagrebu i Hrvatskoj.
– Saša Božić

O AUTORIMA
Petra Hrašćanec i Saša Božić već duži niz godina djeluju na hrvatskoj i europskoj plesnoj i kazališnoj sceni i to u različitim formatima i produkcijskim okolišima. Njihove zajedničke radove obilježava inzistiranje na proceduralnoj prirodi radova, invencija scenskih jezika i poigravanje s različitim dispozitivima izvedbe.

Petra Hrašćanec djeluje u polju izvedbenih umjetnosti kao plesačica, koreografkinja i pedagoginja. Primarno polje njezina interesa i školovanja je suvremeni ples a njezine radove karakterizira istraživanje tijela kao realiteta izvedbe kroz različite medije. Kao izvođačica, osim u autorskim djelima, djeluje kao vanjska članica WEE COMPANY baziranoj u Norveškoj, koreografa Francesca Scavette.pročitaj više...

Koreografski svoje radove ostvaruje preko umjetničke organizacije 21:21(gdje je jedna od umjetničkih voditeljica) ili partnerske organizacije de_facto u suradnji s hrvatskim institucijama ( Kazalište &TD, Zagrebačko kazalište mladih, Pogon Jedinstvo, Zagrebački plesni centar).Od 2013. kao predavač i mentor vodi kolegij Suvremena plesna tehnika na Odsjeku plesa pri Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu.

Polje djelovanja Saše Božića vrlo je raznorodno i obuhvaća područja od kazališne režije, dramaturgije, koreografije i kreiranja dramskih tekstova do organizacije promotorskih kulturnih akcija i strateškog planiranja kulturnih projekata. Kao dramaturg surađuje s priznatim koreografima i plesačima u zemlji i inozemstvu. Osim brojnih kolaboracijskih projekata, Saša Božić ostvario je i niz samostalnih dramskih, plesnih i multimedijalnih projekata koji su trenutno na repertoaru hrvatskih kazališnih institucija. Svoje projekte uspješno i redovito predstavlja u europskim kazališnim institucijama: Hebbel am Ufer u Berlinu, Gesneralee u Zurichu, Nacionalni plesni centar u Oslu, Bitef, MESS Sarajevo, Zuricher Theater spektakel u Zurichu, Karantena u Dubrovniku, Rencontres Choreographiques Internationales de Seine-Saint-Denis, Pariz,itd. Docent je na Katedri scenskog pokreta pri Odsjeku glume Akademije dramske umjetnosti u Zagrebu.

 

"Djevojke u ljetnim haljinama volim" - Petra Hrašćanec / Saša Božić, photo© : Ivica Ivčević

"Djevojke u ljetnim haljinama volim" - Petra Hrašćanec / Saša Božić, photo© : Ivica Ivčević

"Djevojke u ljetnim haljinama volim" - Petra Hrašćanec / Saša Božić, photo© : Ivica Ivčević

"Djevojke u ljetnim haljinama volim" - Petra Hrašćanec / Saša Božić, photo© : Ivica Ivčević

"Djevojke u ljetnim haljinama volim" - Petra Hrašćanec / Saša Božić, photo© : Ivica Ivčević