KOREOGRAFIJA
Francesco Scavetta
PLESAČI
Ana Vnučec, Dina Ekštajn,
Martina Tomić, Petra Hrašćanec,
Orfee Schujit, Gry Kipperberg,
Branko Banković, Bruno Isaković
GLAZBA
Nenad Sinkauz / Nenad Kovačić
KOSTIMI
Gjoril Bjercke Saether
OBLIKOVANJE SVJETLA
Stefano Stacchini
MAJSTOR SVJETLA
Marinko Maričić
MAJSTOR TONA
Branko Puceković-Puc
GRAFIČKI DIZAJN
Tina Ivezić
FOTOGRAFIJA
Danko Stjepanović
PRIJEVOD
Mirna Herman
PRODUKCIJA
Studio Contemporary Dance Company / Wee company Oslo
U SURADNJI SA
Vitlycke Performing Art Centrum and Museum of Contemporary Art-Zagreb
UMJETNIČKA VODITELJICA
Bosiljka Vujović-Mažuran
PRODUCENT
Branko Banković
PRODUKCIJSKA PODRŠKA
Koraljka Begović
ODNOSI S JAVNOŠĆU
Ana Kovačević
PREMIJERA
October 4, 2013 – Museum for contemporary art – Zagreb
ZAHVALE
ZeKaeM, Damir Šimunović, Teatar &td, Miljenko Bengez, Aleksandar Čavlek, Saša Bogojević, Alen Marin, Nebojša Vujović, ZPA, Vesna Mimica, Milorad Stranić
Predstava je realizirana sredstvim Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i šport Grada Zagreba i Ministarstva kulture Republike Hrvatske
O PREDSTAVI
Projekt Surprised Body plesna je predstava fokusirana na koreografska i kompozicijska pitanja u kojima su tijelo i pokret središnji elementi. Sam naziv predstave- Iznenađeno tijelo- definira metaforički prostor. Tijelo je u trajnom stanju pripravnosti i izmiče uobičajenom svakodnevnom tijelu i bilo kakvoj rutini. Dojmom ”iznenađenja” namjerava se prikazati unutarnje stanje koje omogućava trajnu spremnost na ‘reakciju’ i odgovor, kako pojedinačno, tako i unutar cijele plesne grupe. Plesači utječu jedni na druge svakom fizičkom odlukom, ali i strukturiranim improvizacijama i trenutnim kompozicijama. “Kada na nešto ‘utječete’, istovremeno se otvarate nekom vanjskom utjecaju” – Brian Massumi
Sama izvedba se stalno mijenja jer se radi o trajnom kreativnom procesu. U različitim zemljama Wee company Oslo predstavlja nove verzije predstave, uključujući uvijek nove plesače u proces, kao i kompozitore s originalnom autorskom glazbom. Prilikom stvaranja produkcije čiji je cilj stalna transformacija, razmatrali smo pojmove ‘sastajanje’ i ‘utjecaj’ kao ključne riječi. Sastajanje je metafora za personalizaciju rada i uključivanje novih plesača, ali i za fleksibilnost koja je potrebna kod suočavanja s novim uvjetima, podnebljima i stvaralačkim zadacima. Kreiranje nove verzije predstave i komuniciranje raznih referenci kroz proces, zapravo znači ponovno preispitivanje strukture, novo utvrđivanje i započinjanje samog kreativnog procesa i to pomoću strukturiranih improvizacija te stalnog komponiranja koje je dodatno kreativno sredstvo. read more...
Suradnja sa Studijem za suvremeni ples na projektu Surprised body project-Zagreb započela je rezidencijom u Centru za izvedbene umjetnosti –Vitlycke u švedskom gradu Tanumshede. U prvoj fazi ustanovili smo načela rada te zajednički utvrdili početnu točku radnog procesa. Raditi u Vitlyckeu znači u potpunosti se usredotočiti na stvaranje s punom koncentracijom i bez poveznica sa svakodnevnim, osobnim životom. Hrvatska verzija projekta plod je individualnog umjetničkog doprinosa plesača koji su, u susretu s “kralježnicom” originalne strukture, ponovno stvorili svoju viziju predstave. Izvedba teče ujedinjujući koreografirane elemente i strukturirane improvizacije, što znači da je cijela predstava pod utjecajem odluka grupe koje se iz dana u dan, odnosno neprekidno mijenjaju.
O AUTORU
Wee company Oslo su 1999. osnovali koreograf i plesač Francesco Scavetta (Italija) i plesačica Gry Kipperberg (Norveška). Posljednjih godina Wee je obišao više od trideset država u Europi, Sjevernoj i Južnoj Americi te Aziji i na taj način postao jedna od najpoznatijih norveških plesnih kompanija.
Francesco Scavetta Njegov kazališni stil nerijetko se povezuje s atmosferom neobičnog snoviđenja ili razigranim dječjim svijetom: neuobičajen, duhovit, poetičan, a istovremeno iznenađujući. Od svoga osnivanja 1999. godine umjetnička kreativnost Wee-ja mijenjala je svoj format i estetiku, transformirajući se konstantnom znatiželjom za istraživanje fizičkog. Pri tome Wee ne odustaje od istraživanja što kazalište i izvedba mogu značiti u suvremenom životu, kao i koje se vrste dijaloga mogu uspostaviti s publikom. Od delikatnog prvog projekta nazvanog “Tata je uvijek htio da mi narastu krila” i atmosfere koja evocira cirkus i crno-bijeli film pronađen negdje na tavanu, sve do kompleksne primjene tehnologije u predstavama kao što su Live* u koprodukciji s Bijenalom u Veneciji. U samoj srži istraživanja uvijek su se nalazili krhkost i paradoks, empatija i iznenađenje, izbjegavanje narativa i fizičkih klišeja, propitkivanje stvarnosti i identiteta s humorističnim odmakom. Wee namjerava nastaviti sa svojim umjetničkim djelovanjem kao izazovom postmodernističke alegorije gdje ništa nije očito, a sve se naizgled čini jednostavnim.