Ansambl
project name

Ansambl

Jasna L. Vinovrški, Cie PUBLIC IN PRIVATE

description
  • Client:

    Jasna L. Vinovrški

IDEJA I KOREOGRAFIJA
Jasna L. Vinovrški

IZVODE
Branko Banković, Koraljka Begović,
Ema Crnić, Dina Ekštajn, Nastasja Štefanić,
Martina Tomić, Ana Vnučec

SCENSKA PODRŠKA
Pravdan Devlahović

DIZAJN SVIJETLA
Bojan Gagić

KOSTIMI
Ana Savić-Gecan

ASISTENTICA KOSTIMOGRAFKINJE
Ozana Gabriel

SCENOGRAFIJA
Clément Layes

GLAZBENI SURADNIK
Milorad Stranić

PRODUKCIJA
Studio za suvremeni ples u koprodukciji s Platformom HR i u  suradnji sa ZKM-om uz podršku Cie Public in Private

UMJETNIČKA VODITELJICA
Bosiljka Vujović-Mažuran

PRODUCENT
Branko Banković

PRODUKCIJSKA PODRŠKA
Koraljka Begović

PREMIJERA
25.05.2018. KC Histrionski dom

ZAHVALE
Toni Andrijanić, Bruno Fetze, Nina Violić, Studenti plesnog odsjeka ADU, generacija 2016 / 2018

Projekt je realiziran sredstvima Gradskog ureda za kulturu Grada Zagreba i Ministarstva kulture Republike Hrvatske

 

O PREDSTAVI

Odmaknemo li se od udomaćene riječi ansambl u uobičajenom značenju umjetničkoga sastava glumaca ili glazbenika, ili pak cjeline sastavljene iz više dijelova, prema riječi ensemble u jeziku davatelju u kojem je vidljivo raslojavanje na značenja zajedno i istodobno, rekla bih da se izvedbena građa Studijeva Ansambla, ali i interpretativna potentnost roje upravo oko tih dviju odrednica: djelovati zajedno i djelovati istodobno. S obzirom na našu prošlost, ansambl možemo promatrati kao svojevrsni relikt nastao iz sraza masovne, narodne kulture i elitne, građanske kulture. Kad se zajedništvo nametalo kao indeks državnoga uređenja, ali i zamašnjak društvenoga napretka, nakon osam sati rada, obično u radnome kolektivu, i slobodno vrijeme predviđeno za „kulturno uzdizanje” i relaksaciju organiziralo se i reguliralo prema istome unifikatoru.Tada i niču razne folklorne, pjevačke, sviračke, glumačke i druge sekcije u kojima su se radnici mogli zbližiti i povezati u zajedničkome nastojanju. Već pedesetih, a osobito šezdesetih godina 20. st. političke promjene i privredna reforma pogoduju nastajanju tzv. socijalističkog konzumerizma, što se s jedne strane odražava u porastu interesa za modernosti sa Zapada, primjerice za glazbene festivale i pjevačke zvijezde, a s druge se postupno etabliraju vrijednosti prijeratne građanske kulture. Tako suvremeni ples (tada kao moderni), dotad naglašeno individualističkog predznaka, počinje egzistirati u skupnome obliku – ansamblima – unutar kojih se na profesionalnoj razini sve do kraja osamdesetih jedino i razvija. Krah jednoga državnog uređenja otvara put demokratizaciji plesne scene, što nameće nove parametre funkcioniranja. Za razliku od drugih plesnih subjekata, djelovanje ansambla dobiva drukčiji smisao: istodobno vuče prema novome, a drži se staroga. Također, zajedničkost se događa samo u izdvojenome vremenu posvećenosti, isprekidanom drugim angažmanima članova i egzistencijalnim opterećenjima. Iako se u nas ne može u pravome smislu govoriti o umjetničkome tržištu, već o nekoj izvitoperenoj inačici, procesi komodifikacije nisu nas mimoišli. Umjetnik mora biti uvijek dostupan, prilagodljiv, otporan, izdržljiv, spreman na istodobne i višestruke suradnje. Postavljajući u središte interesa promjene u načinu rada i kreiranja te njihove posljedice kojima su i umjetnik i umjetnost (i ne samo oni) izloženi u eri neoliberalnoga kapitalizma, Jasna Layes Vinovrški u suradnji sa studijevcima propituje što danas znači djelovati u ansamblu, koji je zajednički poticaj članova i koje su koherentne silnice koje ansambl čine ansamblom.
– Ivana Slunjski

O AUTORICI

Jasna L. Vinovrški je odrasla u Zagrebu, u Hrvatskoj, ali je živjela i radila u inozemstvu od raspada Jugoslavije. U ranim 1990-ima studirala je u Essenu, na Umjetničkoj akademiji Folkwang  te je, nakon što je diplomirala, radila 12 godina kao plesačica i izvođačica s raznim europskim koreografima (Groupe Dunes, J. Schömer, C. Sagna, O. Duboc između ostalih). Tijekom tog perioda je osmislila svoje prve kraće koreografije, uključujući i solo rad „Which club?“, koji je osvojio nekoliko nagrada. Nakon preseljenja u Berlin 2008 sa svojim partnerom Clémentom Layesom osniva kompaniju Public in Private gdje oboje do današnjeg dana nastavljaju razvijati odvojene koreografske signature, uz neprekidnu usku suradnju. Jasna stječe 2012 godine MA iz koreografije na fakultetu Centra za ples Inter-U (HZT) u Berlinu. Njezin nedavni solo rad „Staying alive“ je imao turneju po cijeloj Europi te je prezentiran  i u New Yorku, u SAD-u 2017.godine. www.jasnavinovrski.com

 

ANSAMBL   ✧   JASNA VINOVRŠKI   ✧   photo© : TOMISLAV SPORIŠ

ANSAMBL   ✧   JASNA VINOVRŠKI   ✧   photo© : TOMISLAV SPORIŠ

ANSAMBL   ✧   JASNA VINOVRŠKI   ✧   photo© : TOMISLAV SPORIŠ

ANSAMBL   ✧   JASNA VINOVRŠKI   ✧   photo© : TOMISLAV SPORIŠ

ANSAMBL   ✧   JASNA VINOVRŠKI   ✧   photo© : TOMISLAV SPORIŠ